Nabór na wolne kierownicze stanowisko urzędnicze - Kierownik Dziennego Domu Senior +
Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Skępem
ul. Dworcowa 9, 87-630 Skępe
ogłasza nabór na wolne kierownicze stanowisko urzędnicze
Kierownik Dziennego Domu „Senior+” w Łąkiem
……………………………………………………………………………………………………………………………………..………………………………………..
(nazwa stanowiska pracy)
- Nazwa i adres jednostki
Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Skępem
ul. Dworcowa 9
87-630 Skępe
- Stanowisko pracy
Kierownik Dziennego Domu „Senior+” w Łąkiem
- Miejsce wykonywania pracy
Dzienny Dom „Senior+”
z siedzibą Łąkie 41
87-630 Skępe
- Nawiązanie stosunku pracy :
- Forma zatrudnienia : umowa o pracę.
- Wymiar czasu pracy : pełen etat.
- Wymagania związane ze stanowiskiem pracy :
Wymagania niezbędne :
- Obywatelstwo polskie, z zastrzeżeniem art. 11 ust. 2 i ust. 3 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2022 r. poz. 530).
- Posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych.
- Niekaralność prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
- Posiadanie nieposzlakowanej opinii.
- Wykształcenie wyższe pierwszego lub drugiego stopnia w rozumieniu przepisów o szkolnictwie wyższym.
- Posiadanie specjalizacji z zakresu organizacji pomocy społecznej zgodnie z art. 122 ust. 1 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2023 r., poz. 901 ze zm.).
- Legitymowanie się co najmniej 5 letnim stażem pracy, w tym co najmniej 3 letnim stażem w pomocy społecznej.
- Posiadanie stanu zdrowia pozwalającego na zatrudnienie na ww. stanowisku.
- Znajomość funkcjonowania systemu pomocy społecznej oraz przepisów prawnych dotyczących realizacji zadań w obrębie pomocy społecznej.
- Przedłożenie w formie pisemnej opracowanej „Koncepcji funkcjonowania Dziennego Domu „Senior+” w Łąkiem”
Wymagania dodatkowe :
- Biegła obsługa komputera, pakietu MS Office.
- Prawo jazdy kategorii B, czynne prowadzenie samochodu.
- Doświadczenie w pracy na stanowisku kierowniczym.
- Znajomość procedur i umiejętność pisania wniosków i pozyskiwania środków zewnętrznych, w tym unijnych.
Predyspozycje osobowościowe oraz umiejętności interpersonalne :
- Umiejętność interpretacji i praktycznego stosowania przepisów prawnych.
- Umiejętność kierowania zespołem.
- Umiejętność dobrej organizacji pracy własnej i podległych pracowników.
- Samodzielność, kreatywność i własna inicjatywa w realizacji zadań.
- Rzetelność, terminowość, dokładność.
- Odpowiedzialność za wykonywaną pracę.
- Zdolności interpersonalne m.in.: rozwiazywanie konfliktów.
- Umiejętność współpracy i pracy pod presją czasu.
- Odporność na stres.
- Umiejętności skutecznego komunikowania się.
- Wysoka kultura osobista.
- Cechy niezbędne do pracy z ludźmi starszymi i niepełnosprawnymi tj.: empatia, życzliwość oraz cierpliwości i właściwe podejście do podopiecznych.
- Do zakresu zadań wykonywanych na stanowisku będzie należało w szczególności :
Zarządzanie i Kierowanie Dziennym Domem „Senior+” na podstawie aktów prawnych oraz udzielonych pełnomocnictw, w tym w szczególności:
- Przestrzeganie przepisów prawa.
- Prowadzenie i zabezpieczanie dokumentacji Dziennego Domu „Senior+”.
- Konsultowanie i uzgadnianie z Dyrektorem MGOPS w Skępem podejmowanych decyzji dotyczących funkcjonowania i działalności Dziennego Domu „Senior+”.
- Przygotowywanie projektu budżetu Dziennego Domu „Senior+” przy współpracy z Dyrektorem i Głównym księgowym MGOPS w Skępem.
- Realizacja budżetu Dziennego Domu „Senior+”.
- Przestrzeganie dyscypliny budżetowej przy ścisłej współpracy z Dyrektorem i Głównym Księgowym MGOPS w Skępem.
- Racjonalne gospodarowanie funduszami i składnikami majątku pozostającymi w dyspozycji Dziennego Domu „Senior+”, oraz sprawowanie nadzoru w zakresie ochrony mienia Dziennego Domu „Senior+”.
- Nadzór merytoryczny nad pracą pracowników Dziennego Domu „Senior+” przestrzeganie dyscypliny pracy i prowadzenie niezbędnej dokumentacji.
- Organizacja pracy na poszczególnych stanowiskach zapewniająca sprawne wykonywanie powierzonych zadań.
- Reprezentowanie Dziennego Domu „Senior+” na zewnątrz.
- Przygotowywanie i składanie Dyrektorowi MGOPS wszystkich wymaganych informacji i sprawozdań dotyczących funkcjonowania Dziennego Domu „Senior+”.
- Współpraca m.in.: z instytucjami, organizacjami, stowarzyszeniami, zakładami pracy, jednostkami organizacyjnymi pomocy społecznej w celu realizacji zadań Dziennego Domu „Senior+”.
- Prowadzenie postępowania proceduralnego związanego z przyjęciem uczestniczek/uczestników lub rezygnacją z dalszego pobytu w Dziennym Domu „Senior+”.
- Tworzenie warunków sprzyjających samorealizacji praz wykorzystania wiedzy i umiejętności osób starszych, pensjonariuszy Dziennego Domu „Senior+”.
- Dbanie o bezpieczeństwo i zdrowie pensjonariuszy Dziennego Domu „Senior+”.
- Utrzymywanie kontaktów z rodzinami pensjonariuszy Dziennego Domu „Senior+”.
- Opracowywanie miesięcznych planów zajęć.
- Monitorowanie poziomu zaspokojenia potrzeb uczestniczek/uczestników zajęć w Dziennym Domu „Senior+”.
- Koordynowanie zajęć oraz wszystkich form wsparcia dla seniorów.
- Organizacja wyjazdów i spotkań integracyjnych.
- Dbanie o zachowanie tajemnicy służbowej i zawodowej w sprawach dotyczących Seniorów i pracowników Dziennego Domu „Senior+”.
- Przyjmowanie interwencji, skarg i wniosków pensjonariuszy Dziennego Domu „Senior+”.
- Dopełnianie wymaganych obowiązków sprawozdawczych.
- Inicjowanie i wdrażanie zmian organizacyjnych mających na celu ulepszenie jakości świadczonych usług.
- Dokonywanie czynności prawnych na mocy pełnomocnictw udzielonych przez Dyrektora MGOPS.
- Projektowanie zmian w dokumentach Dziennego Domu „Senior+” MGOPS.
- Dbanie o zachowanie tajemnicy służbowej oraz przestrzeganie przepisów dotyczących ochrony danych osobowych zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami.
- Pozyskiwanie środków pozabudżetowych, w tym unijnych, pisanie wniosków o dotację.
- Stałe uzupełnianie wiadomości fachowych i wykorzystywanie ich podczas wykonywania pracy.
- Wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora MGOPS w Skępem.
- Informacja o warunkach pracy na danym stanowisku :
- Praca wykonywana będzie w Dziennym Domu „Senior+” w miejscowości Łąkie 41, 87-630 Skępe, praca nie wymaga konieczności poruszania się po kondygnacjach.
- Praca z osobami starszymi, chorymi, niepełnosprawnymi.
- Praca o charakterze biurowym.
- Stanowisko pracy związane jest z pracą przy monitorze komputerowym powyżej 4 godzin dziennie oraz obsługa urządzeń biurowych.
- Budynek jest przystosowany dla osób niepełnosprawnych.
- Wynagrodzenie ustalane zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych oraz z Regulaminem MGOPS w Skępem.
- Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych :
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w MGOPS, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudniania osób niepełnosprawnych był niższy niż 6%.
- Wymagane dokumenty :
- Podanie o przyjęcie na stanowisko (list motywacyjny).
- Kwestionariusz osobowy kandydata ubiegającego się o zatrudnienie (stanowiący załącznik do ogłoszenia o naborze).
- Kserokopię dokumentów potwierdzających wykształcenie (dyplom ukończenia szkoły wyższej).
- Kserokopię dokumentów potwierdzających staż pracy lub zaświadczenie o zatrudnieniu zawierające okres zatrudnienia (w przypadku pozostawania w stosunku pracy).
- Kserokopię dokumentów potwierdzających kwalifikacje, umiejętności, uprawnienia (dyplomy, certyfikaty, zaświadczenia o ukończonych kursach, szkoleniach itp.) – jednoznacznie potwierdzające spełnienie wymagań – są składane przez kandydata dobrowolnie.
- Kandydat, który zamierza skorzystać z uprawnień o których mowa w art. 13a ust. 2 ustawy o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2022., poz. 530 ze zm.) jest zobowiązany złożyć kopię dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.
- Oświadczenie kandydata (stanowiące załącznik do ogłoszenia o naborze) o:
- niekaralności – przed zatrudnieniem wymagane będzie zaświadczenie z Krajowego Rejestru Karnego,
- posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych,
- obywatelstwie,
- nieposzlakowanej opinii,
- posiadanie dobrego stanu zdrowia pozwalającego na zatrudnienia na określonym stanowisku – przed zatrudnieniem wymagane będzie zaświadczenie lekarskie potwierdzające stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na wyżej wymienionym stanowisku.
- nie wykonywaniu zajęć sprzecznych z pełnionymi obowiązkami w przypadku wyboru.
- Obowiązek informacyjny z art. 13 RODO o przetwarzaniu danych osobowych udostępnionych w ramach naboru wraz z oświadczeniem o zapoznaniu (stanowiący załącznik do ogłoszenia o naborze).
UWAGA:
Każdy dokument składany w formie kserokopii musi być na każdej stronie potwierdzony za zgodność z oryginałem przez składającego ofertę poprzez umieszczenie na kserokopii zwrotu „stwierdzam zgodność z oryginałem”, miejscowość, data, czytelny podpis.
- Miejsce i termin składania dokumentów :
- Wymagane dokumenty aplikacyjne wymienione w punkcie IX winny być własnoręcznie podpisane pod rygorem nieuzyskania pozytywnej oceny formalnej.
- Dokumenty należy złożyć :
- w zaklejonej kopercie wraz z dopiskiem na kopercie: „Nabór na wolne stanowisko urzędnicze – Kierownik Dziennego Domu „Senior+” w Łąkiem,
do siedziby: Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Skępem,
ul. Dworcowa 9, 87-630 Skępe,
w godzinach funkcjonowania ośrodka tj.:
poniedziałek, środa, czwartek 7.30-15.30,
wtorek 7.30-17.00, piątek 7.30-14.00,
- lub pocztą: na adres korespondencyjny Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Skępem, ul. Dworcowa 9, 87-630 Skępe, w przypadku ofert przesłanych pocztą należy uwzględnić czas dojścia przesyłki pocztowej w terminie określonym w ogłoszeniu o naborze (liczy się data wpływu do MGOPS w Skępem),
- dopuszcza się składanie aplikacji drogą elektroniczną za pośrednictwem elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (ePUAP) opatrzonych Profilem Zaufanym lub kwalifikowanym podpisem elektronicznym – zgodnie z Ustawą z dnia 5 września 2016 r. o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej (Dz.U. z 2021 r., poz. 1797 ze zm.).
- Termin składania ofert : 18.01.2024 r. (czwartek)
- Nie będą rozpatrywane oferty, które wpłyną do Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej po godzinie 15.00 dnia 18.01.2024 r. (czwartek).
- Dodatkowe informacje :
- Kandydaci spełniający wymagania formalne zostaną zaproszeni drogą telefoniczną (proszę o podanie w dokumentach aplikacyjnych numeru telefonu) do drugiego etapu naboru sprawdzającego wiedzę oraz umiejętności kandydata.
- Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Skępem https://mgopsskepe.naszops.pl/bip, oraz tablicy informacyjnej Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Skępem przy ul . Dworcowej 9, 87-630 Skępe.
- Dokumenty złożone przez kandydata, który zostanie wyłoniony w wyniku rekrutacji zostaną dołączone do jego akt osobowych w momencie zatrudnienia. Dokumenty kandydatów nie zakwalifikowanych do dalszego etapu naboru będzie można odebrać po zakończeniu procesu rekrutacji w siedzibie Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Skępem przy ul. Dworcowej 9, 87-630 Skępe lub zostaną odesłane jeżeli kandydat zaznaczył to w złożonej dokumentacji albo gdy wystąpi z takim wnioskiem po przeprowadzonym naborze. Oferty nieodebrane zostaną zniszczone po upływie jednego miesiąca od zakończenia rekrutacji.
- Wszystkie dokumenty zawarte w ofercie muszą być sporządzone w języku polskim w formie umożliwiającej odczytanie. Dokumenty wydane w języku obcym powinny zostać złożone wraz z tłumaczeniem.
- Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Skępem zastrzega sobie prawo unieważnienia naboru w części lub w całości z ważnych przyczyn. W przypadku nierozstrzygnięcia/unieważnienia naboru złożone dokumenty są wydawane ich nadawcom albo komisyjnie zniszczone po upływie jednego miesiąca od daty unieważnienia/nierozstrzygnięcia naboru.
Dyrektor
Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Skępem
Ewa Wojciechowska
Informacje
Wioletta Wrzesińska
Wioletta Wrzesińska
Wioletta Wrzesińska
Wioletta Wrzesińska
Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Skępem