Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki
Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Skępem

Otwarty nabór na partnera w celu wspólnej realizacji projektu

Utworzono dnia 04.03.2020

Otwarty nabór partnera w celu wspólnej realizacji projektu w ramach naboru dla Poddziałania  9.3.2 Rozwój usług społecznych, o nr: RPKP.09.03.02-IZ.00-04-366/20 który został ogłoszony ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko Pomorskiego na lata  2014-2020, przez Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko Pomorskiego

 

Zgodnie z art. 33 ustawy  z dnia 7 lipca 2017 o zmianie ustawy z 11 lipca 2014 r.  o zasadach realizacji programów w zakresie polityki spójności finansowanych w perspektywie finansowej 2014–2020, Miasto i Gmina Skępe, ul. Kościelna 2, 87-630 Skępe/ Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej, ul. Kościelna 2, 87-630 Skępe, ogłasza konkurs na wspólne przygotowanie i realizację projektu w ramach konkursu dla Poddziałania  9.3.2 Rozwój usług społecznych  RPO Województwa Kujawsko Pomorskiego

  1. Cel projektu: 

 

Zwiększenie dostępności do wysokiej, jakości usług społecznych w zakresie: utworzenia i utrzymania dziennego klubu seniora, rozszerzenia usług opiekuńczych i asystenckich dla osób starszych i niesamodzielnych oraz innych form wsparcia objętych przedmiotowym konkursem, dla mieszkańców zamieszkałych na terenie Miasta i Gminy Skępe  

Wsparcie w ramach projektu będzie obejmowało jeden lub kilka typów działań dostępnych w przedmiotowym konkursie.

 

  1. Proponowany zakres zadań przewidzianych dla partnera:

Wsparcie merytoryczne i organizacyjne Miejsko Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Skępem  przy przygotowaniu wniosku o dofinansowanie oraz realizacji części zadań obejmujących przedmiotowy projekt.

 

  1. Typy działań przewidziane do realizacji:

 

  1. Wsparcie na rzecz poprawy dostępu do usług opiekuńczych dla osób potrzebujących wsparcia w codziennym funkcjonowaniu oraz usług asystenckich dla osób z niepełnosprawnościami, świadczonych w lokalnej społeczności obejmujące:
    1. tworzenie i rozwój oferty placówek wsparcia i opieki w tym:
      1. dziennych domów pobytu,
      2. środowiskowych domów samopomocy,
      3. klubów samopomocy,
      4. mieszkań chronionych i wspomaganych,
      5. innych ośrodków zapewniających opiekę dzienną i całodobową;
    2. rozwój niestacjonarnych usług opiekuńczych świadczonych w środowisku w tym:
      1. usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze w miejscu zamieszkania, o których mowa w ustawie z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej,
      2. usługi dziennych opiekunów, wolontariat opiekuńczy, pomoc sąsiedzką i inne formy samopomocowe,
    3. rozwój usług asystenckich;
    4.  uzupełniająco do typu a, b, c, d:
      1. sfinansowanie wypożyczenia sprzętu niezbędnego do opieki nad osobami potrzebującymi wsparcia w codziennym funkcjonowaniu i lub sprzętu zwiększającego samodzielność osób (w tym sprzętu pielęgnacyjnego, rehabilitacyjnego i medycznego),
      2. inne usługi zwiększające mobilność, autonomię i bezpieczeństwo osób potrzebujących wsparcia w codziennym funkcjonowaniu  (np. likwidowanie barier architektonicznych w miejscu zamieszkania, dowożenie posiłków),
      3. działania ukierunkowane na podnoszenie umiejętności rodzin i opiekunów faktycznych służące poprawie jakości usług opiekuńczych (m.in.: kształcenie, poradnictwo).
  2. Inicjatywy ukierunkowane na rozwój i poprawę dostępu do usług wsparcia rodziny i pieczy zastępczej obejmujące:
    1. usługi szkoleniowe, doradcze i specjalistyczne dla osób sprawujących rodzinną pieczę zastępczą (rodziny zastępcze, kadry prowadzącej rodzinne domy dziecka, dyrektorzy placówek opiekuńczo-wychowawczych typu rodzinnego) oraz kandydatów do pełnienia rodzinnej pieczy zastępczej w ww. formach;
    2. przejście z opieki instytucjonalnej do usług świadczonych w lokalnej społeczności poprzez tworzenie rodzinnych form pieczy zastępczej oraz placówek opiekuńczo-wychowawczych do 14 dzieci;
    3. działania służące wspieraniu rodzin i osób w wypełnianiu ról społecznych i opiekuńczo-wychowawczych realizowane przez placówki wsparcia dziennego, usługi asystenckie, rodziny wspierające lub inne alternatywne formy wsparcia;
    4. poradnictwo rodzinne, obejmujące wsparcie rodziny naturalnej i zastępczej, opieki nad osobą z niepełnosprawnościami, a także terapię rodzinną świadczone w formach zinstytucjonalizowanych jako element procesu aktywizacji społecznej.
  3. Usługi w mieszkaniach chronionych i wspomaganych obejmujące:
    1. rozwój usług w mieszkaniach chronionych;
    2. rozwój usług w mieszkaniach treningowych – pobyt czasowy z uwzględnieniem usług w formie treningów, nauki samodzielności, poradnictwa, pracy socjalnej, zmierzające do całkowitego usamodzielnienia;
    3. rozwój usług w mieszkaniach wspieranych;
  4. Usługi społeczne wspierające proces aktywizacji społeczno-zawodowej osób bezdomnych;
  5. Uzupełniająco usługi wspierające proces aktywizacji społeczno-zawodowej osób zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym (świadczone wyłącznie w powiązaniu z pozostałymi typami projektów, jako jeden z elementów szerszego, kompleksowego wsparcia zdefiniowanego na podstawie indywidualnej diagnozy uczestników projektów, w tym otoczenia) obejmujące:
    1. usługi informacyjne, edukacyjne, terapeutyczne oraz usługi animacyjne wspierające aktywność obywatelską;
    2. poradnictwo prawne (w zakresie prawa rodzinnego i opiekuńczego, zabezpieczenia społecznego, ochrony praw lokatorów);
    3. poradnictwo psychologiczne i wsparcie indywidualne/grupowe w zakresie podniesienia kompetencji życiowych i umiejętności zawodowych, służące przezwyciężaniu nieporadności życiowej osób zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym oraz ich otoczenia (w tym tzw. biednych pracujących).

 

  1. Wymagania wobec partnera:

 

  1. Partner nie może być podmiotem powiązanym z wnioskodawcą w rozumieniu załącznika I do rozporządzenia Komisji (UE) nr 651/2014 z dnia 17 czerwca 2014 r. uznającego niektóre rodzaje pomocy za zgodne z rynkiem wewnętrznym w zastosowaniu art. 107 i 108 Traktatu (Dz. Urz. UE L 187 z 26.06.2014, str. 1)
  2. Partner musi posiadać doświadczenie w świadczeniu usług społecznych.
  3.  

 

  1. Przy wyborze partnera będą brane pod uwagę następujące kryteria:

 

  1. Zgodność działania potencjalnego partnera z celami partnerstwa, max 4 pkt
  2. Oferowany wkład potencjalnego partnera w realizację projektu, max 4 pkt
  3. Doświadczenie w realizacji projektów o podobnym charakterze, max 2 pkt

 

  1. Oferty składane przez potencjalnych partnerów powinny zawierać:

 

  1. Informacje na temat wkładu partnera w realizację projektu (zasoby: ludzkie, organizacyjne, techniczne, finansowe),
  2. Zaprezentowanie koncepcji realizacji wymienionych zadań przewidzianych dla partnera; 
  3. Opis doświadczenia w pozyskaniu i realizacji projektów finansowanych z EFS w zakresie usług asystenckich i/lub opiekuńczych oraz doświadczenia w świadczeniu usług asystenckich i/lub opiekuńczych

 

  1. Oferty składane przez potencjalnych partnerów powinny:

 

  1. być sporządzone w języku polskim;
  2. zawierać dokumenty potwierdzające status prawny oferenta i umocowanie osób go reprezentujących;
  3. zawierać pisemne oświadczenie o nie zaleganiu z płatnościami na rzecz podmiotów publiczno-prywatnych, ani wobec innych podmiotów;
  4. zawierać stosowne oświadczenia o posiadaniu potencjału (prawnego, organizacyjnego i merytorycznego) do realizacji proponowanych działań,
  5. zawierać pisemne oświadczenie, iż potencjalny partner jest podmiotem uprawnionym do ubiegania się o dofinansowanie zgodnie z typem beneficjentów wskazanym w RPO W K-P 2014-2020  oraz doprecyzowanym w Szczegółowym Opisie Osi Priorytetowych RPO W K-P 2014-2020
  6. zawierać pisemne oświadczenie, iż potencjalny partner nie podlega wykluczeniu z możliwości ubiegania się o dofinansowanie na podstawie odrębnych przepisów, w szczególności:
  • art. 207 ust. 4 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t.j.: Dz. U. 2016 r., poz. 1870 z późn. zm.);
  • art. 12 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 15 czerwca 2012 r. o skutkach powierzania wykonywania pracy cudzoziemcom przebywającym wbrew przepisom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. z 2012 r. poz. 769 );
  • art. 9 ust. 1 pkt 2a ustawy z dnia 28 października 2002 r. o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych za czyny zabronione pod groźbą kary (t.j.: Dz. U. z 2016 r., poz. 1541 z późn.  zm.).

 

  1. Termin i tryb rozpatrzenia ofert:

 

  1. Oferty zostaną rozpatrzone najpóźniej w terminie 5 dni od daty zakończenia naboru przez Kierownika Miejsko- Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Skępem,
  2. Na podstawie decyzji Kierownika Miejsko- Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Skępem  zostanie zawarta umowa partnerska z wybranym podmiotem.
  3. Od decyzji Kierownika Miejsko- Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Skępem  nie przysługuje odwołanie.
  4. Oferty złożone po upływie wyznaczonego terminu nie będą rozpatrywane w konkursie.

 

  1. Sposób i termin składania ofert:

 

  1. Wypełnione i opatrzone podpisem osoby upoważnionej dokumenty należy składać w zamkniętej kopercie w formie pisemnej, osobiście lub za pośrednictwem poczty tradycyjnej na adres: Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej, ul. Kościelna 2, 87-630 Skępe, z dopiskiem: „Nabór partnera w celu wspólnej realizacji projektu w ramach naboru dla Działania 9.3.2”
  2. Zgłoszenia należy składać w nieprzekraczalnym terminie 21 dni od dnia publikacji ogłoszenia o konkursie, to jest do dnia 25.03.2020

Informacje: mgopsskepe@pro.onet.pl

Ogłaszający zastrzega sobie prawo do negocjowania warunków realizacji zadania oraz do unieważnienia naboru bez podania przyczyny.  

 

Skępe,  dnia 04.03.2020 r.                                                                                         

Zegar

Kalendarium

Rok wcześniej Miesiąc wcześniej
Październik 2020
Miesiąc później Rok później
Pon Wt Śr Czw Pt Sb Nie
28 29 30 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31 1

Imieniny